Warehouse Management Specialist
DEPARTMENT: Sales & Marketing Dept.
REPORTS TO: Sales & Marketing Supervisor
STARTING DATE: ASAP
JOB SUMMARY
A warehouse management specialist is primarily responsible for inventory management and provides advice on goods receipt and delivery. You will work closely with the sales team / after-service team and related departments such as logistics and production teams. You plan and proactively develop ideas to achieve the set goals and given tasks.
ESSENTIAL JOB RESPONSIBILITIES
● Carry out procedures for incoming goods receipt from Asia HQ, including allocation of inventory in warehouse/checking of incoming documents and reporting back to internal staff on incorrect quantity of goods or similar issues.
● Carry out regular inventory checks both in the internal system and in the physical inventory.
● Maintain inventory record in warehouse.
● Collaborate with the sales team and customer service team on shipping arrangements to the customers, including the products and related spare parts.
● Perform the package receipt from the customer return goods and confirm the goods receipt problem.
● Flexible on other assigned issues.
QUALIFICATIONS & SOFT-SKILLS
● High school diploma or above.
● More than 1 year of warehouse management experience and ability to use internal systems.
● Business fluent level in German and English. Knowledge of other European languages or Chinese is an advantage, but not mandatory
● Goal orientated, proactive, self-motivated attitude and tolerance on frustration
● Being a good team player and with team spirit
● Open mind to foreign (Asian and others) cultures and cross culture cooperation / communication
OTHERS
Highdream is with flat organization of open-communcition and friendly work environment. 30 days paid annual vacation in a year and 1 month extra Christmas / vacation bonus.
PLACE OF WORK
In office (Düsseldorf, NRW)
STELLENBEZEICHNUNG: Fachkraft - Lagerlogistik (m/w/d)
ABTEILUNG: Vertriebs- und Marketingabteilung
BERICHTSLINIE AN: Sales & Marketing Supervisor
JOBÜBERSICHT
Eine Fachkraft - Lagerlogistik ist in erster Linie für die Bestandsverwaltung verantwortlich und berät bei der Warenannahme und -auslieferung. Sie arbeiten eng mit dem Vertriebsteam/After-Service-Team und verwandten Abteilungen wie Logistik- und Produktionsteams zusammen. Sie planen und entwickeln proaktiv Ideen, um die gesetzten Ziele und vorgegebenen Aufgaben zu erreichen.
WESENTLICHE ARBEITSVERANTWORTUNG
● Durchführen von Verfahren für den Wareneingang aus der Asien-Zentrale, einschließlich der Zuordnung des Lagerbestands im Lager/Prüfung eingehender Dokumente und Rückmeldung an interne Mitarbeiter über falsche Warenmengen oder ähnliche Probleme.
● Sie führen regelmäßige Bestandskontrollen sowohl im internen System als auch in der physischen Inventur durch.
● Sie pflegen Bestandsaufzeichnungen im Lager.
● Zusammenarbeit mit dem Vertriebsteam und dem Kundendienstteam bei der Vereinbarung des Versands an die Kunden, einschließlich der Produkte und zugehörigen Ersatzteile.
● Sie führen den Paketempfang der vom Kunden zurückgegebenen Waren durch und bestätigen das Wareneingangsproblem.
● Flexibilität bei anderen zugewiesenen Themen.
QUALIFIKATIONEN & SOFT-SKILLS
● Abgeschlossene schulausbildung
● Mehr als ein Jahr Erfahrung in der Lagerverwaltung und Fähigkeit, interne Systeme zu nutzen.
● Verhandlungssicheres Niveau in Deutsch und Englisch. Kenntnisse weiterer europäischer Sprachen oder Chinesisch sind von Vorteil, aber nicht zwingend erforderlich
● Zielorientierte, proaktive, selbstmotivierte Einstellung und Frustrationstoleranz
● Teamplayer mit Teamgeist
● Interkulturelle Kompetenz (asiatischen und anderen) Kulturen und interkultureller Zusammenarbeit/Kommunikation
ANDERE
Highdream zeichnet sich durch flache Hierarchien, offene Kommunikation und ein freundliches Arbeitsumfeld aus.
30 Tage bezahlter Jahresurlaub und Weihnachts-/Feiertagsbonus.
ARBEITSPLATZ
Im Büro (Düsseldorf, NRW)
Your Business.